onsdag 15 juli 2009

När ska det ta slut ?


Nu går det inte att göra något här längre på internet, allt invaderas av speedade småglin som tror dom ska bli kända genom sina bilddagböcker, bloggar, twitter osv. Jag har läst ett par bloggar av ren tristess och hittade bloggar skrivna av 14-17 åringar som skriver hur packade dom blev på den där festen, hur blonda deras hår är, vad den sa om en på den bloggen och hur svarar man tillbaka, hur alla fjortisar vill vara som dom osv. Och inte för att ha fördomar mot blonda stockholmare för min allra bästa kompis är just de, blond och från stockholm.. Men, aah.. dom tjänar pengar och publicitet på hur mycket folk hatar eller älskar dom? Och jag fattar inte, ni som hatar dom vill att dom misslyckas men ändå lägger ni ner så mycket tid på dom? det gör dom ännu mer populära, bara så ni vet.. Misslyckat!

Jag är bara trött på de !? Visst, dom får skriva på bilddagboken, bloggar m.fl hur mycket dom vill, men snälla, gör det seriöst ? Dom försöker bli Blondinbella kopior och ni ? det finns en med det konceptet, skapa er en egen.. Nej, jag är inte ett jätte stort fan av Blondinbella men hon skriver seriöst i alla fall.. Men jag är riktigt trött på att man blir känd genom sin blogg där man skriver om helt värdelösa saker.. Jag tycker ska man bli känd genom sin blogg så ska man skriva något helt eget.. Inte något 20 andra också och redan gör ?
Jag skriver i min blogg för att jag vill att mina nära och kära som jag inte träffar eller pratar med så ofta ska läsa lite vad jag gör och tänker på.. Det är liksom något jag tycker man ska skriva i sin blogg.. Men det är min åsikt, och alla ni andra får gärna misstycka..

// Idalicious ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar